Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

    Την Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015 πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση για τους/ις εκπαιδευτικούς του 28ου γυμνασίου στο χώρο του σχολείου και τις ώρες 14.00-16.00 μ.μ. Η επιμόρφωση με θέμα "Μαθησιακές δυσκολίες και ο ρόλος του εκπαιδευτικού" διοργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τον κ.  Δημήτριο Βελιτσό, σχολικό σύμβουλο γενικής παιδαγωγικής ευθύνης και την κ. Αναστασία Βακαλούδη, σχολική σύμβουλο κλ. ΠΕ02-φιλολόγων του σχολείου.

Γίνεται γνωστό ότι στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), πρόκειται να υλοποιηθούν προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπέδου, ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β' επιπέδου, για την οποία η εν λόγω πιστοποίηση αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση. Στην επιμόρφωση Β΄ επιπέδου μπορούν να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ05/06/07, ΠΕ19/20, καθώς και εκπαιδευτικοί «συναφών» κλάδων, δηλαδή εκπαιδευτικοί που έχουν τη δυνατότητα διδασκαλίας μαθημάτων των παραπάνω κλάδων ως πρώτη ή δεύτερη ανάθεση (και με αναγνώριση β΄ ειδικότητας).

Περισσότερα: Πιστοποίηση εκπ/κών στις Βασικές Δεξιότητες ΤΠΕ (Α? επίπεδο) για τη συμμετοχή στην επιμόρφωση Β'...

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση, μέσω της μεθόδου της βιβλιογραφικής και ερευνητικής ανασκόπησης, της παραβατικότητας των μαθητών και πιο συγκεκριμένα της σχολικής βίας. Επιπλέον στόχος είναι η καταγραφή μέτρων πρόληψης της βίας που εκφράζεται από τους μαθητές εντός και εκτός των σχολικών τειχών. Ο ρόλος του σχολείου και κατεπέκταση του εκπαιδευτικού είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Μέσα από το θεωρητικό πλαίσιο συμπεράναμε ότι η νεανική παραβατικότητα είναι ένα διαχρονικό φαινόμενο, το οποίο δεν εμφανίστηκε ξαφνικά στις μέρες μας.
Αντίθετα η σχολική βία, η οποία ελάχιστες φορές αποκαλύπτεται, αφού ακόμη και οι εκπαιδευτικοί αντιτίθενται στην καταγγελία της για να μην πληγεί το κύρος του σχολείου, τα τελευταία χρόνια έχει πάρει ανησυχητικές διαστάσεις, ενώ με την ανάπτυξη της τεχνολογίας, έχουν κάνει την εμφάνιση τους και νέες μορφές βίας (π.χ. cyber bullying). Οι εκπαιδευτικοί στις πλείστες περιπτώσεις που πέφτουν στην αντίληψη τους επεισόδια βίας αδυνατούν να επέμβουν. Αισθάνονται ότι δεν μπορούν να κάνουν κάτι έτσι ώστε να μειώσουν το πρόβλημα της σχολικής βίας, με
αποτέλεσμα να σηκώνουν τα χέρια ψηλά.
Κάνοντας μια ερευνητική ανασκόπηση κατανοούμε ότι υπάρχει μια αύξηση των φαινομένων ενδοσχολικής βίας, αφού πολλοί μαθητές δηλώνουν ότι έχουν υποστεί κάποια μορφή βίας, ενώ εξετάζοντας κάποιους παράγοντες που είναι πιθανόν να συμβάλλουν στη δημιουργία παραβατικής συμπεριφοράς, κατανοούμε ότι είναι απαραίτητη η ενίσχυση του ρόλου του σχολείου, όπως επίσης και της οικογένειας ως φορέων κοινωνικοποίησης. Η αποδυνάμωση και αλλοίωση τους ενισχύουν σε σημαντικό βαθμό την εμφάνιση τέτοιων φαινομένων.
Όπως τονίζεται επανειλημμένα στην εργασία αυτή ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύ ουσιώδης, αφού αποτελεί έναν «σημαντικό άλλο» για τον μαθητή και αποτελεί ένα παράδειγμα μίμησης γι? αυτόν. Γι? αυτό ο ίδιος οφείλει να παρεμβαίνει όταν αντιληφθεί ότι ένας μαθητής βρίσκεται σε κίνδυνο. Τέλος πρέπει να τονίσουμε ότι η διαμόρφωση μιας σωστής πολιτικής πρόληψης με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μελών της σχολικής κοινότητας είναι ο αποτελεσματικότερος τρόπος αντιμετώπισης αυτών των συμπεριφορών.

Λέξεις κλειδιά: σχολική βία, εκφοβισμός, ρόλος του εκπαιδευτικού, πρόληψη.

Ολόκληρη η εργασία της Σοφίας Γεωργίου είναι διαθέσιμη από τα 24grammata.com.

 

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com