Προγράμματα ? Δράσεις

http://28gym-thess.thess.sch.gr/images/videos/28gymthess.mp4

Στο 28ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης συμμετέχουμε στον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου, την 7η Φεβρουαρίου 2012, ως "Πρεσβευτές Ασφαλούς Διαδικτύου". Η δράση ενημέρωσης συντονίζεται από το Saferinternet.gr του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, επίσημο διοργανωτή της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ελλάδα.

" Το σύνθημα του φετινού εορτασμού «Ανακαλύψτε τον ψηφιακό κόσμο μαζί? με ασφάλεια!» αφορά στη σύγκλιση των γενεών, δηλώνοντας την επιτακτική ανάγκη όλων μας να έρθουμε σε επαφή με το Διαδίκτυο για να μπορέσουμε αποτελεσματικά να προστατεύσουμε τα παιδιά μας από τις κακοτοπιές, δίνοντάς τους παράλληλα όλα τα εφόδια που χρειάζονται για να πλοηγούνται με υπευθυνότητα και με ασφάλεια", όπως αναφέρεται στην Ιστοσελίδα του saferinternet.gr.

Στα παραπάνω πλαίσια η ομάδα Αγωγής Υγείας του σχολείου μας, η οποία υλοποιεί σχετικό πρόγραμμα, ετοίμασε το παραπάνω βίντεο - σποτ. Η ομάδα δούλεψε με μεράκι, κέφι και φαντασία και προσπάθησε να μεταφέρει ένα σαφές μήνυμα για τη σημαντικότητα της ψηφιακής υπόληψης.

Ελπίζουμε το βίντεο να σας αρέσει και να σας προβληματίσει! 

Στη σελίδα αυτή θα διαβάσετε τα προγράμματα των συναντήσεων της ομάδας Αγωγής Υγείας κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012, με αντικείμενο την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο:

 

 

1. Προσδιορισμός προγενέστερων εμπειριών μας από τη συμμετοχή μας σε ηλεκτρονικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Σύνταξη σχετικού ερωτηματολογίου το οποίο θα συμπληρώσουν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών /-τριών της Σχολικής Μονάδας. Στατιστική επεξεργασία ερωτηματολογίων, εξαγωγή συμπερασμάτων, συζήτηση ευρημάτων, λήψη αποφάσεων σχετικής δράσης.

2. Ενημέρωση σχετικά τις έννοιες του σχολικού εκφοβισμού και του ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Συζήτηση για το προφίλ του παιδιού δράστη, του παιδιού θύματος και των θεατών του εκφοβισμού σε πραγματικό και ηλεκτρονικό περιβάλλον.

3. Καταγραφή πιθανών συνεπειών και επιπτώσεων του εκφοβισμού και των δυο περιπτώσεων στην ψυχική διάθεση των παιδιών με τη χρήση βιωματικών τεχνικών (role playing)\

4. Μελέτη περιπτώσεων. Ερωτηματολόγιο αξιολόγησης και προτάσεις για τη βελτίωση του συναισθηματικού κλίματος στο σχολείο και την οικογένεια. 

5. Πληροφόρηση των μαθητών/-τριών σε θέματα διαμοιρασμού προσωπικών δεδομένων σε ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα. Κανόνες και μέτρα αυτοπροστασίας, ανάγνωση των όρων συμμετοχής σε δημοφιλή ηλεκτρονικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, συμβουλές και συζήτηση μελών ομάδας, αναζήτηση περαιτέρω πληροφοριών στο Διαδίκτυο, λήψη προσωπικών αποφάσεων διαμοιρασμού δεδομένων, εφαρμογή τους.

6. Προβολή ταινίας για τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό. Συζήτηση, καταγραφή συναισθημάτων, αιτιών, τρόποι εναλλακτικής προσέγγισης.

7. Οργάνωση εσπερίδας ενημερωτικού χαρακτήρα των μελών της σχολικής κοινότητας με προσκεκλημένους ειδικούς επιστήμονες και επαγγελματίες.

8. Σύνδεση του προγράμματος με την Αποκριά. Μάσκες, κοστούμια κλπ.

9. Εκτίμηση και αξιολόγηση του προγράμματος 

1. Να βελτιώσουμε τις σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας ώστε να μπορούμε να ?εκθέσουμε? τους προσωπικούς λόγους συμμετοχής μας στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, να περιγράψουμε τυχόν περιστατικά παρενόχλησης ή γνωριμίας με μαθητές ή μαθήτριες του αντίθετου φύλου καθώς και να εκθέσουμε τα όποια συναισθήματα αυτά μας δημιούργησαν.

2. Ως μέλη ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων να διακρίνουμε την αξία των σχέσεων μεταξύ των μελών τους και να τις αντιπαραβάλλουμε με τις σχέσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας, των μελών της Σχολικής Μονάδας και άλλων μη ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων στα οποία συμμετέχουμε. 

3. Να διερευνήσουμε τη σχέση της ανθρώπινης επικοινωνίας με το χρόνο κατανοώντας ότι η συμμετοχή τόσο στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, όσο και στα μη ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα αποτελούν μια έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για κοινωνικοποίηση και επικοινωνία. Ειδικά οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να μπορούν να κρίνουν θετικά ή αρνητικά την ενεργό συμμετοχή τους σε οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο ανάλογα με την προσφορά και τη συμπεριφορά του κάθε μέλους και όχι με τη φύση του δικτύου (ηλεκτρονικό ή μη).

4. Να αξιολογήσουμε τις πληροφορίες από διάφορα μέσα έτσι ώστε να διακρίνουμε τις όποιες υπερβολές τους σε σχέση με τις πραγματικές απειλές από τη συμμετοχή των εφήβων στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα. Οι μαθητές θα πρέπει να αντιλαμβάνονται τι αποτελεί κρυμμένο κίνδυνο και τι ευκαιρία από τη συμμετοχή τους στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα.

5. Να υιοθετήσουμε θετικές  στάσεις & συμπεριφορές απέναντι στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα. Τόσο κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όσο και μετά από αυτό οι μαθητές θα έχουν μάθει να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα, να μη διαμοιράζονται ευαίσθητες πληροφορίες, να σέβονται τα μέλη των ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων στα οποία συμμετέχουν, να διακρίνουν απειλές σε βάρος τους ή σε βάρος άλλων μελών, να αυτοπροστατεύονται αλλά και να προστατεύουν όσους το έχουν ανάγκη. 

6. Να διερευνήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τη χρήση των ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων. Οι μαθητές/-τριες θα συμμετέχουν σε ένα εναλλακτικό, ασφαλές εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο το οποίο απευθύνεται μόνο σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να αντιληφθούν την αξία και τις δυνατότητες ενός προστατευμένου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος μάθησης. 

7. Να ερευνήσουμε πόσο καθορίζει η γνώση των κανόνων συμπεριφοράς το επίπεδο συμμετοχής του εφήβου στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα.  Ύστερα από καταγραφή συμπεριφορών ?φίλων? τους σε ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα τα μέλη της ομάδας θα συγκρίνουμε συμπεριφορές μεταξύ μελών που δεν γνωρίζουν τους κανόνες συμπεριφοράς και αυτοπροστασίας τους σε αυτά.

8. Να αναγνωρίζουμε τη δύναμη της ενημέρωσης και διάχυσης των πληροφοριών για την υιοθέτηση ορθών συμπεριφορών. Μια υποομάδα θα οργανώσουμε ενδοσχολική επιμορφωτική συνάντηση. Σε αυτή θα βοηθήσουμε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς που θα δηλώσουν ενδιαφέρον να οργανώσουν το ηλεκτρονικό τους προφίλ και να αποφασίσουν ποιες πληροφορίες θέλουν να διαμοιράζονται στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα που συμμετέχουν. Μια δεύτερη υποομάδα θα συντάξουμε και θα αναρτήσουμε στον Ιστότοπο της Σχολικής Μονάδας ένα δικό μας ?κώδικα καλής και ασφαλούς συμπεριφοράς? με βάση την εμπειρία μας από το πρόγραμμα με σκοπό να ενημερώσουμε όλη τη σχολική κοινότητα.

Στην παρακάτω λίστα παραθέτουμε τα υποθέματα - διαστάσεις του προγράμματος Αγωγής Υγείας με τίτλο "Ασφαλώς στο Διαδίκτυο" το οποίο υλοποιείται κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012:

1. Ποια είναι τα δημοφιλή ηλεκτρονικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και πως συμμετέχει σε αυτά ο άνθρωπος;

2. Ποια είναι η κοινωνική τους αξία, η αναγκαιότητά τους;

3. Ποιες οι επιπτώσεις του τρόπου χρήσης τους στην ψυχική υγεία των ανθρώπων και ειδικότερα των εφήβων;

4. Πώς επικοινωνεί σήμερα ο άνθρωπος και πώς επικοινωνούσε σε άλλες εποχές;  Ποιοι είναι οι τρόποι επικοινωνίας των διαφόρων λαών;

5. Κατά πόσο είναι ?ανθρώπινος? ο τρόπος επικοινωνίας σήμερα; Υπάρχει διάκριση μεταξύ ?φίλου? στα ηλεκτρονικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και του φίλου της πραγματικής ζωής; 

6. Τι είναι ο σχολικός εκφοβισμός και τι ο ηλεκτρονικός σχολικός εκφοβισμός;  Πώς διακρίνονται τα παιδιά δράστες από τα παιδιά θύματα του εκφοβισμού;

7. Ποιοι κίνδυνοι ελλοχεύουν από τη συμμετοχή μας στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα;

8. Πώς θα εξασφαλιστεί ο σωστός τρόπος επικοινωνίας και συμμετοχής στα ηλεκτρονικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης;

9. Ποια είναι η σωστή συμπεριφορά στο Διαδίκτυο; Ποια είναι τα δικαιώματα πρόσβασης του παιδιού στα ηλεκτρονικά μέσα και προστασίας του από την ηλεκτρονική παρενόχληση; Υπάρχουν υποχρεώσεις του χρήστη στο Διαδίκτυο;

10.  Πώς προστατεύει η Ελληνική Πολιτεία τα παιδιά; Ποιες είναι οι σχετικές πρωτοβουλίες του Συνηγόρου του Παιδιού;

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com