1. Να βελτιώσουμε τις σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας ώστε να μπορούμε να ?εκθέσουμε? τους προσωπικούς λόγους συμμετοχής μας στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, να περιγράψουμε τυχόν περιστατικά παρενόχλησης ή γνωριμίας με μαθητές ή μαθήτριες του αντίθετου φύλου καθώς και να εκθέσουμε τα όποια συναισθήματα αυτά μας δημιούργησαν.

2. Ως μέλη ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων να διακρίνουμε την αξία των σχέσεων μεταξύ των μελών τους και να τις αντιπαραβάλλουμε με τις σχέσεις μεταξύ των μελών της οικογένειας, των μελών της Σχολικής Μονάδας και άλλων μη ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων στα οποία συμμετέχουμε. 

3. Να διερευνήσουμε τη σχέση της ανθρώπινης επικοινωνίας με το χρόνο κατανοώντας ότι η συμμετοχή τόσο στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα, όσο και στα μη ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα αποτελούν μια έμφυτη ανάγκη του ανθρώπου για κοινωνικοποίηση και επικοινωνία. Ειδικά οι μαθητές/-τριες θα πρέπει να μπορούν να κρίνουν θετικά ή αρνητικά την ενεργό συμμετοχή τους σε οποιοδήποτε κοινωνικό δίκτυο ανάλογα με την προσφορά και τη συμπεριφορά του κάθε μέλους και όχι με τη φύση του δικτύου (ηλεκτρονικό ή μη).

4. Να αξιολογήσουμε τις πληροφορίες από διάφορα μέσα έτσι ώστε να διακρίνουμε τις όποιες υπερβολές τους σε σχέση με τις πραγματικές απειλές από τη συμμετοχή των εφήβων στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα. Οι μαθητές θα πρέπει να αντιλαμβάνονται τι αποτελεί κρυμμένο κίνδυνο και τι ευκαιρία από τη συμμετοχή τους στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα.

5. Να υιοθετήσουμε θετικές  στάσεις & συμπεριφορές απέναντι στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα. Τόσο κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όσο και μετά από αυτό οι μαθητές θα έχουν μάθει να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα, να μη διαμοιράζονται ευαίσθητες πληροφορίες, να σέβονται τα μέλη των ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων στα οποία συμμετέχουν, να διακρίνουν απειλές σε βάρος τους ή σε βάρος άλλων μελών, να αυτοπροστατεύονται αλλά και να προστατεύουν όσους το έχουν ανάγκη. 

6. Να διερευνήσουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται από τη χρήση των ηλεκτρονικών κοινωνικών δικτύων. Οι μαθητές/-τριες θα συμμετέχουν σε ένα εναλλακτικό, ασφαλές εκπαιδευτικό κοινωνικό δίκτυο το οποίο απευθύνεται μόνο σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να αντιληφθούν την αξία και τις δυνατότητες ενός προστατευμένου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος μάθησης. 

7. Να ερευνήσουμε πόσο καθορίζει η γνώση των κανόνων συμπεριφοράς το επίπεδο συμμετοχής του εφήβου στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα.  Ύστερα από καταγραφή συμπεριφορών ?φίλων? τους σε ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα τα μέλη της ομάδας θα συγκρίνουμε συμπεριφορές μεταξύ μελών που δεν γνωρίζουν τους κανόνες συμπεριφοράς και αυτοπροστασίας τους σε αυτά.

8. Να αναγνωρίζουμε τη δύναμη της ενημέρωσης και διάχυσης των πληροφοριών για την υιοθέτηση ορθών συμπεριφορών. Μια υποομάδα θα οργανώσουμε ενδοσχολική επιμορφωτική συνάντηση. Σε αυτή θα βοηθήσουμε συμμαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς που θα δηλώσουν ενδιαφέρον να οργανώσουν το ηλεκτρονικό τους προφίλ και να αποφασίσουν ποιες πληροφορίες θέλουν να διαμοιράζονται στα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα που συμμετέχουν. Μια δεύτερη υποομάδα θα συντάξουμε και θα αναρτήσουμε στον Ιστότοπο της Σχολικής Μονάδας ένα δικό μας ?κώδικα καλής και ασφαλούς συμπεριφοράς? με βάση την εμπειρία μας από το πρόγραμμα με σκοπό να ενημερώσουμε όλη τη σχολική κοινότητα.

 
 
 
 
 

Joomla Templates by Joomla51.com